2012-01-17

Zein da umore onena?


Galdera erantzuteko zer den umorea jakin behar dugu. Umorea ikuspuntu barregarriarekin errelitateaz hitz egitea edo kritikatzea da, baina umore motak daude eta umore batzuk txarrak dira egoeraren arabera. Halaber, nire ustez, umorea bizitzan beharrezkoa da zoriontsua bizitzeko, baina zein umore?

         Nik uste dut umore zuria arruntena dela, ez dauka zentzu negatiborik eta gauza arruntekin barre eragiten da. Txiste berdeak eta beltzak  izan ezik betiko txisteak dira. Umore beltza beste mota bat da ironiarekin egiten dena; umore honek pertsonen gai mingarriak erabiltzen ditu, esaterako, heriotza, erligioa, razismoa… Antzeko beste mota bat umore berdea da, umore pikaroa eta sexua gai erabilitena da, txiste berde ezagunenak Jaimitorenak dira. Bukatzeko, lanbide bakoitzak umore mota bat dauka, adibidez, informatikoak, medikuak…

         Nire umore kuttunena zuria da, ez baitu zentzu negatiborik eta horrela, inori ez dio min eman. Halaber, askotan kontalariak garrantzi osoa dauka txistea barregarria izateko, azkenean jendeari eragin ahal zaio txiste xumeenarekin baina ondo kontatu behar da, bestela bere grazia galtzen du. Gainerako umore batzuetan gustatzen zaizkit, hala ere, askotan bizitzaren gauzekin jolasten dute eta kritika gogorregia da. Txiste guztiek bere mementoa daukate eta kontalariak jakin behar du noiz kontatu.

         Nire ustez, umore onena bizitzaz barre egiten jakitea da, alegia, alde ona bilatu behar dugu. Azkenean, ez da beharrezkoa txiste bat barre egiteko, baizik eta keinu bat, hitz bat edo irudi bat. Memento txarrenetan zerbaitek barre eragin ahal digu eta memento txiki hori gure autoestimazioak eskertzen digu. Nik, adibidez, ez dakit txisteak kontatzen eta agian ez daukat graziarik, baina pertsona positiboa naiz edo saiatzen naiz, behintzat. Askotan gauzen alde onak bilatzen saiatzen naiz eta horrekin lagunei adorea ematen ere bai. Nahiz eta batzuetan zaila den, irribarre bat gutxienez lortzen dut. Nik uste dut bakoitzak bere nortasuna duela, baina umorearekin hobeto bizi garela eta denok txispa bat eduki behar dugu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario